RETUR

Du har 14 dagars ångerrätt.

 Ångerrätt

  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. På kläder har vi öppet köp på 30 dagar så att du kan testa plagget i lugn och ro. Kosttillskott ska returneras emballerad (oöppnad) och orörd. Kläder ska returneras med tagen kvar, i säljbart skick och i oskadad förpackning så som artikeln kom.
  • Returen kostar 69kr

    Dessa krav ska uppfyllas för ångerätt: 
  • Varan ska vara oanvänd, felfri och oöppnad.
  • Har du beställt kläder skall lappen sitta kvar, väldigt viktigt att dem är varsamt testade då de ska kunna säljas igen.
  • Informera gärna även Klarna om du vill göra en retur / reklamation eller dylikt så du kan pausa din faktura så du slipper påminellseavgift.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar (30 dagar för kläder) efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för returfrakten, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa m
  • otsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

    Ångerrätten gäller inte vid:
  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig. Badkläder, baddräkt och bikini underdelar kan inte bytas / returneras. Sport-BH kan returneras, men vid retur måste den vara utan deodorant fläckar / lukt.

    För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

  • Om du vill utnyttja ångerrätten, skriv detta som en anteckning och bifoga den till paketet som du returnerar till oss. När vi får tillbaka varan (oöppnad, oanvänd och i övrigt i säljbart skick) återbetalas hela beloppet på det kort du använde när du handlade inom några dagar.
  • Du måste betala för returporto här.

Om du vill göra en retur

Skicka ett mail till [email protected] att du önskar göra en retur tillsammans med ditt ordernummer och vilka produkter du önskar att returnera. Kundservice kommer då att skicka en retursedel till dig, du packar ihop din retur i paketet och sätter på returetikett och lämnar in på ditt ombud igen. Returen kostar 69kr och dras när returen återbetalas.

Om du ska returnera hela eller delar av din beställning och har valt faktura som betalningssätt kan du kostnadsfritt skjuta upp förfallodagen på www.klarna.se. eller i Klarna-appen. Underlåtenhet att göra det kan resultera i en påminnelseavgift innan din retur tas emot och behandlas. Påminnelseavgifter tillkommer kunden. Klarna kan kontaktas på telefon 21 01 89 91 eller via e-post: [email protected].

Vi kommer att uppdatera fakturan så snart vi har behandlat din retur eller återbetala dig för din retur minus returkostnaden.

Om du vill byta en vara

Om du önskar att byta en vara mot annan storlek eller färg, skicka ett mail till [email protected] att du önskar göra ett byte tillsammans med ditt ordernummer och ange vilken produkt du önskar skicka tillbaka och vilken ny storlek eller färg du önskar byta till. För att bytesrätten ska gälla ska det vara av samma vara. Du betalar ingen frakt för din nya vara vid ett byte, men betalar 69 kr i returfrakt för att skicka tillbaka din vara.

 Reklamation och klagomål

  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Skicka även en bild på produkten för att vi ska kunna godkänna reklamationen. 
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
  • Observera! Skulle ni upptäcka skador på emballaget ska detta anmälas direkt hos ert lokala utlämningsställe i samband med uthämtning. Du skall få en blankett på plats som du fyller i direkt. Kontakta oss för vidare information. Enbart skadad förpackning godkänns inte som reklamation.

    Hur går du tillväga vid reklamation?
  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Spåra försändelsen