RETUR

Du har 14 dagars ångerrätt.

 Ångerrätt

  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. På kläder har vi öppet köp på 30 dagar så att du kan testa plagget i lugn och ro. Kosttillskott ska returneras emballerad (oöppnad) och orörd. Kläder ska returneras med tagen kvar, i säljbart skick och i oskadad förpackning så som artikeln kom.

    Dessa krav ska uppfyllas för ångerätt: 
  • Varan ska vara oanvänd, felfri och oöppnad.
  • Har du beställt kläder skall lappen sitta kvar, väldigt viktigt att dem är varsamt testade då de ska kunna säljas igen.
  • Informera gärna även Klarna om du vill göra en retur / reklamation eller dylikt så du kan pausa din faktura så du slipper påminellseavgift.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar (30 dagar för kläder) efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för returfrakten, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa m
  • otsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
  • Vi rekommenderar våra kunder att skicka tillbaka sin retur enligt anvisning från kundservice för att minimera felskick. Vi står inte för bortkomna paket.

    Ångerrätten gäller inte vid:
  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.

    För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

  • Om du vill utnyttja ångerrätten, skriv detta som en anteckning och bifoga den till paketet som du returnerar till oss. När vi får tillbaka varan (oöppnad, oanvänd och i övrigt i säljbart skick) återbetalas hela beloppet på det kort du använde när du handlade inom några dagar.
  • Du måste betala för returporto här.

Du skickar paketet till:
Netthandelsgruppen/ Aware Nutrition
Äsperedsvägen, toarpsdal 21
516 90 Dalsjöfors
Sverige

Om du ska returnera hela eller delar av din beställning och har valt faktura som betalningssätt kan du kostnadsfritt skjuta upp förfallodagen på www.klarna.se. eller i Klarna-appen. Underlåtenhet att göra det kan resultera i en påminnelseavgift innan din retur tas emot och behandlas. Påminnelseavgifter tillkommer kunden. Klarna kan kontaktas på telefon 21 01 89 91 eller via e-post: [email protected].

Vi kommer att uppdatera fakturan så snart vi har behandlat din retur. Om du redan har betalat din faktura kommer Klarna att kontakta dig för att få ditt kontonummer så att de kan ordna en återbetalning.

 Reklamation och klagomål

  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Skicka även en bild på produkten för att vi ska kunna godkänna reklamationen. 
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
  • Observera! Skulle ni upptäcka skador på emballaget ska detta anmälas direkt hos ert lokala utlämningsställe i samband med uthämtning. Du skall få en blankett på plats som du fyller i direkt. Kontakta oss för vidare information. Enbart skadad förpackning godkänns inte som reklamation.

    Hur går du tillväga vid reklamation?
  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.