VILLKOR

Bolagsinfo

Aware Nutrition i Sverige AB
5591600811
Katarinavägen 20, 116 45 Stockholm
E-mail: [email protected]

Priser

  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 12% moms (Kosttillskott) och övrigt inklusive 25 % moms. 
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Kampanjer och erbjudanden

  • Priser på alla kampanjer/erbjudanden gäller så långt som varan finns i lager om inget slutdatum för dessa anges.
    Det går ej att kombinera eventuella rabattkoder/kampanjer, endast en rabattkod/köp. 
  • Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms. Priserna anges i SEK (Svenska Kronor).

Betalningar

Kortbetalning
Betala med Visa eller Mastercard! Summan dras från kortet samma dag som beställningen görs.

Klarna faktura med 30 dagars betalningsfrist
Om du väljer att betala med faktura, får du en faktura via e-post när paketet skickas från oss. Fakturan betalas inom 14 dagar.

Klarna delbetalning
Dela upp betalningen och betala i din egen takt med Klarna. Du måste vara 18 år för att betala med Klarna.

Klarnas Integritetspolicy:  https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_se/privacy

Klarna vilkor: https://www.klarna.com/se/villkor/

Bankkonto
Klarna Betala direkt för betalning från ditt bankkonto

Banköverföring

Använd dina vanliga bankuppgifter

Swish

Enkel betalning via Swish

Produktinformation

  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
  • Garanti gäller endast vid fabrikationsfel. Om du är missnöjd med din vara är du välkommen att maila oss på [email protected] så ska vi försöka hjälpa dig att hitta en bra lösning. Effekten av kosttillskott är väldigt individuell, därför går det inte att garantera resultat för alla individer. Läs på om kosttillskotten du vill köpa för att se om det möter behovet du har. Produkterna brukas på egen risk.

Ansvarsbegränsning

  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

 Information om Cookies

  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

Beställning

  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected].
  • Åldersgränsen vid postorder köp är 18 år. Är du under 18 år krävs målsmans godkännande. Vi har tyvärr inget system som sorterar bort köp av minderåriga, men om problem uppstår så gäller 14 dagars öppet köp.
  • Alla våra ordrar IP-loggas. Falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls

Leverans

  • Våra normala leveranstider är 1-3 arbetsdagar och skickas med Postnord.  OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
  • Fri frakt vid beställning över 600 SEK, annars tillkommer fraktavgift på 49 SEK. (Fraktavgiften är en fast avgift, kund betalar alltså denna avgift även om hela ordern returneras). Vid angett mobilnummer skickas utöver ordinarie post avisering även sms avisering.
  • Vid försenad leverans försöker vi meddela dig så fort vi kan via mail eller telefon. Vi reserverar oss för att förseningar i leveransen kan uppstå. Vid eventuell leveransförsening betalas ej någon ersättning ut. Efter att ha beställt från awarenutrition.se förbinder du dig till att bevaka din mail då all kommunikation rörande din order sker via mail.
  • Paket ligger hos ombud 14 dagar – på 14e dagen går paketet i retur. Vid outlöst paket förbehåller vi oss rätten enligt 41§ KKL att debitera dig som kund kostnaderna för returfrakt och expeditionskostnad. Du kommer att bli debiterad en minimiavgift på 199 sek vid outlöst paket.
  • Med appen mina Paket kan du legitimera dig via bank ID. Du får även ett mail där du kan följa din order. 

Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. På kläder har vi öppet köp på 30 dagar så att du kan testa plagget i lugn och ro. Artikeln ska returneras väl emballerad (oöppnad), i säljbart skick och i oskadad förpackning.

Reklamation

Vi garanterar att varorna du får är felfria vid leverans. Om du har fått fel storlek/modell, eller om det är fel på produkten kan du skicka tillbaka varan. Kontakta i så fall kundtjänst, vi hjälper dig med fri frakt. Läs mer under "Retur".

Ändringar till de Allmänna Villkoren

  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

 Tvist och lagval

  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

Spåra försändelsen